Alla inlägg under juni 2009

Av Tessan - 19 juni 2009 13:50

Vill önska er alla en

GLAD MIDSOMMAR! Hoppas ni får en mysig helg!

Kramar =)

Av Tessan - 18 juni 2009 00:25

Hallå i natten!


Klockan tickar,det är efter midnatt och här sitter jag!

Har varit trött precis hela dan men är hur pigg som helst nu =)

Ska ändå om en stund lägga mig,men ska bara skriva detta blogg inlägg först.


Ikväll har jag varit i Härnösand,hos länstyrelsen. Vi på djurskyddet blev inbjuden dit och det var riktigt trevligt....trevligt folk och mycket gott fika...smörgåstårta! *mums*  Tog bara en bit,men nog hade det suttit fint med en till bit nå..men jag iddes inte kliva upp och hämta..haha!

Så då fick det va!


Helgen som var så körde jag mitt första flyttlass till Övik! Jag och Mattias rensade vinden och bar ned låda efter låda. Plus alla lådor som jag hade packat i lägenheten! Det var väldigt jobbigt men tillslut så vart vi klar och kunde påbörja våran resa mot Övik.

Gjorde ett snabb stopp hos lilla mamsen först. Mattias hade köpt en snygg "jobbar" väska åt svärmora sin och sen blev vi bjuden på en kopp kaffe innan vi for vidare mot Övik. Började packa ut alla lådor ur släpvagnen när vi kom fram..ned i förrådet och vissa in i lägenheten. Vilket slit! Trött och irriterad var vi båda två och sen kändes det lite tokigt,att ha fulla glada studenter runt om oss hela tiden! Det var ju student fest i varenda trapphus baske mig =) Innerst inne var jag ju naturligvis glada för deras skull. Vet ju hur gött det kändes och ta studenten..för 12 år sedan! Gaaahaa!! Va tiden går!!


På lördagen kom mamsen och Håkan till oss och hälsade på,efter att dem hade gjort Övik osäkert =)

Det var riktigt trevligt att dem kom och jag hoppas att dem kommer fler gånger och hälsar på sen framöver,när man har flyttat helt och fått allt klart =)

Sen efter att dem åkt så åkte vi upp till Tjäl för att lämna lite saker. Blev bjuden på go middag och kaffe efter maten innan vi åkte hem igen.

Söndagen var en slöö dag utan dess like! Vi tog det bara lugnt..gav attans i nå lådor utan for istället iväg och hälsade på lite folk.

Jag for hem på måndag kväll så nu dröjer det ett tag innan det blir en resa till Övik. ännu nästa helg.


Jag kommer att jobba hela midsommar helgen! Känns absolut inge kul eftersom det är 7:e året i rad som jag jobbar midsommar! Känner att NÅN gång skulle ha varit kul och få varit ledig. Men men,man få tänka på slantarna som rullar in istället =)


Nä,nu blir det sängen! Kram på er alla och God Natt =)


                                                  
  





Av Tessan - 11 juni 2009 23:26

Gokväll !


Hoppas du har haft en bra dag. Själv så har dagen bara flugit iväg,känns det som. Jobbade först 7-10 imorse (långt pass) haha!

Sen var jag upp till affären och hämtade några bananlådor,sen var man i full gång med att packa och packa!

Känns verkligen som om jag bor i en stor flyttkartong! Haha =)

Det är lådor precis överallt!


Men imorgon kommer Mattias med släpvagn,så då ska vi först tömma förrådet uppe på vinden,sen packa in ALLA lådor som jag har packat.

Sen bär det iväg mot Övik..med första flyttlasset!! JIPPI!! =) =)


Det känns så otroligt bra,att man ska flytta till staden man velat till i många år! Ja..det är många år som jag har varit sugen på att flytta dit,men det har aldrig blivit av. Dels för att man har fast tjänst här och sen att man har nog varit en fegis många gånger..


Nä..det blir inte nå mycket mer här ikväll..känner att jag har lite idé torka,så för att inte göra detta inlägg ALLT för tråkigt,så säger jag God Natt och sov sött! 

Stor Kram!

Av Tessan - 8 juni 2009 23:16

Hej igen!


Vad kul och se att några har kikat in i min lilla blogghörna =)

Fortsätt gärna med det och skriv gärna en kommentar innan ni går =)

Tackar så mycket för dem kommentarerna jag har fått idag...jättekul!


Jaha ja..vad har man gjort idag.

Dagen började med att jag hade en väääldigt lång sovmorgon. Tur att man har varit ledig idag,hade nog inte orkat jobba,för jag har varit slö hela dan =)

Kan inte förstå att jag ska vara så himla kvällspigg! Kan sitta uppe länge på kvällarna och det spelar ibland ingenroll,att jag ska ev upp nästa dag och jobba..tidigt!

Brukar ofta få skylla mig själv,då jag VET hur trött jag blir på morgon,när klockan ringer så himla tidigt.

Sen har jag ju en go vän (du vet vem du är) som ofta jobbar nätter,så då brukar vi surra om bra mycket och ingenting. Och vips!...så har klockan rusat iväg än en gång =)


Iallafall så fortsatte dagen med att jag for och hämtade upp en annan go vän efter hon slutat jobba. Hon hade sparat 2 (stora) kartonger och  en liten till mig som hon hade på jobbet...så nu har jag lite mer att packa i...tack snälla du =)

Ska nämligen flytta till min älskling om ca 1 månad..ska bli så kul =)

(skriver mer om den saken en annan dag)


Efter att ha lämnat av kartongerna hemma,så for vi upp till Konsum och handlade lite. Tittade även på hårfärg en bra stund och kunde till slut bestämma mig för att ÄN en gång,färga mitt hår mörkbrunt..haha!

Snacka om att man är lite små feg när det gäller och prova på nya hårfärger! Finns det nån som är lika feg som jag?


Fint blev det och jag är supernöjd! Tack snälla K för att du alltid är så snäll och hjälper mig med det =)


Sen blev det lite tv tittande,kaffe och en massa surr innan det var dax att gå hemöver.


Ska nu lägga mig för imorgon är det jobb som gäller! Är ju inte alls nå trött men får väl kanske lägga mig och läsa nåt eller wappa på mobilen..haha! =)


Ha det gött alla och Sov Gott =)


Av Tessan - 8 juni 2009 00:13

Hallå och välkommen in hit till min lilla blogghörna =)


Äntligen så har jag skaffat mig en egen blogg!

Har länge tänkt tanken men det har liksom inte blivit av,förrän nu! =)

Så..vad ska man egentligen skriva om då? Kanske på vad man tänker och funderar på..saker som hänt..saker som man vill ska hända..glada eller sorgsna saker?


Detta är mitt första inlägg och jag  ska väl försöka klottra ned nåt iallafall..haha!

Jag är en härlig glad tjej i mina bästa år! Bor i en liten håla..har ett bra jobb,där jag trivs väldigt bra!


För snart exakt 1 år sedan,så träffade jag min prins som jag verkligen har väntat på...(i evigheter känns det som)...min underbara älskling!

Vi träffades genom en gemensam kompis,kan man säga.

Han är verkligen det bästa som har hänt mig och han kom in i mitt liv vid rätt tidpunkt. (kan jag säga)


En väldigt nära anhörig till mig,blev sjuk och inlagd på sjukhus en längre tid. Efter en massa undersökningar hit och dit,så hittade läkarna till slut...cancer.

Min älskade mormor hade fått cancer i levern och den var elakartad.

Läkaren sa flera gånger,att hon inte hade så långt kvar att leva..vilket gjorde fruktansvärt ont att höra! Inte MIN mormor! Min allra bästa vän!

Hur ska jag klara mig utan henne?? Det kommer jag inte att göra,tänkte jag hela tiden.


Och så kom den dagen...den dagen man absolut inte ville skulle komma..då min älskade mormor somnade in.

 Kändes som om hela världen stannade upp,framför mina fötter.

Nog för att man tänkte många gånger på,att nu slipper hon den onda smärtan..men samtidigt..varför kunde hon inte fått fortsätta leva och va frisk istället?

Det har snart gått 7 månader sen och jag saknar henne så otroligt mycket fortfarande! Går inte en dag utan att jag inte tänker på henne.

Tack gode gud för alla goa,glada minnen man har kvar.



I samma veva som detta hemska hände i mitt liv,så dök min prins upp!

Från ingenstans,kändes det som! Och jag tackar (dem där uppe) för att det var just HAN!

Han tröstade mig..torkade mina tårar och kramade om mig då jag behövde det som mest. Han är som sagt det bästa som någonsin har hänt mig och i detta fall,så tror ja stenhårt på ödet!

Jag förlorade den som stod mig närmast men jag fann samtidigt min stora kärlek.


Puss & Kram




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards