Alla inlägg under november 2009

Av Tessan - 19 november 2009 15:34

 

  

 

Kära Nalle, sa Christoffer Robin, vad jag tycker mycket om dig

Det gör jag med, sa Puh.

Av Tessan - 19 november 2009 14:58

Hej alla glada!

Idag är det torsdag och sista dagen jag är ledig innan det är dax att fara till Sollefteå och jobba. Känns väl sådar,men jobba måste man juh. Glömde bilnyckeln sist så jag måste ta bussen imorgon kl 06.50 *pip*!

Känns drygt..haha! Men få ju skylla mig själv då jag totalt glömde bort att ta med mig nyckeln i måndags!

Idag har jag dammsugat och fejjat lite mer här hemma. Det finns mycket att göra här hemma,saker som man

kan kalla "gör det sen" saker! Som igår..då tog jag mig i kragen och började rensa en garderob,som har varit fullsmockat med grejor. Fick det rätt snyggt till slut! Så nu är det en del som ska ned i förrådet.

 

Om en timme kommer hjärtat mitt hem efter jobbet. Tack gode gud så fick han jobbet tillbaka.

För er som inte vet,så förra veckan fick han ett tråkigt besked...han hade blivit uppsagd!

Han kom hem tidigare den dagen och var måttligt ledsen och nere. Men så,sista dan på den veckan,så skulle han ned på kontoret och fick då den GLADA nyheten! Dem rev uppsägningspappret och han fick tillbaka jobbet!! Så underbart :))

 

Sen så pratade jag med mamsen min för en stund sedan. Vi bestämde oss för att gå och lyssna..framförallt SE Markus Fagerwall den 12 dec..wiiihii! Det ska bli så kul :) Hon ville bju mig och kickan, hon ska oxå följa med på det. Jättesnällt! Tack kära mamma :)) Kommer att bli en kanon kväll!! Flört

Lägger ut en bild på snyggingen sen..haha!!

 

Nä..nu är det bäst man ta på sig hemmafru rocken och ställer sig vid spisen innan gubben kommer hem :)

Blir stuvade mackisar och korv till middag ida! *gott*

 

Ha en fortsatt bra dag och kväll! :)

 

 

Änt han snygg! Tungan ute

 


 

  

Av Tessan - 15 november 2009 21:48

  


Hejsan...

 

Vill börja denna blogg med att skriva om att igår var det 1 år sedan min älskade

mormor somnade in. 1 år sedan. Tänk vad tiden går fort alltså. Och detta år har gått vansinnigt fort!

Fixade en minnes annons som var i tidningen igår och den blev så fin.

Jag saknar henne så otroligt mycket! Tänker på henne varje dag och på de minnen som man

har kvar. Våra samtal,våra tok som vi hade för oss,då vi nästan höll på att pinka ned oss

av skratt! :) Ja..min mormor var den bästa och hade 100% humor alltså! Man kunde skämta

om vad som helst. Hon hade alltid svar på allt.

 

 

Saknar dig mormor  @)---/-----

 

 

Igår så hade vi goda vänner på middag. Jag hade lagat pasta a´la tessan

och jag tror det uppskattades..hihi..för himmel så smaskigt det var :)

Blev hallonpaj i små skålar till efterätt och sen var man rätt mätt alltså.

Men nog fasiken fick man i sig en massa godis sen på kvällen..haha!

Kvällen var hur trevlig som helst och jag tackar än en gång för en härlig kväll!

Det gör vi om Cool

 

Dagen har bara gått i lugnets tecken. Jag har verkligen tagit det lugnt..rena slappar

söndagen framför tv;n och följt en massa repriser.

Mattias for till tjäl en sväng för att hjälpa fadern med nå grejor.Han hade pizza med sig när han

kom hem och det va gött..

Så nu blir det lite mera tv tittande innan sänglåa kallar.

 

Ha det så bra alla !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Tessan - 11 november 2009 11:14

Hej på er alla!

 

Nu sitter man här i köket,med en kopp kaffe och ska snart ta fin saaben mot

sollefteå. Dax att jobba i 3 dagar. Sen på fredag kommer Mattias och hämtar mej,eftersom

jag ska lämna bilen i solle och vi är bjuden på middag hos mamsen :)

Ska bli gött :) Det var så längesen som mattias var där och hälsade på.

Ni få ha en bra dag allesammen :)


Kram Flört 

Av Tessan - 8 november 2009 21:53

Idag är det farsdag och vi for upp till tjäl för att fira Mattias pappa.

Vi hade köpt en jättefin tröja till han och ett par varma strumpor,plus att

han fick en stooor låda med skumtomtar..haha! Som är hans specialitet :))

Himmel så fin han blev i tröjan,passade honom jättebra!

 

Blev bjuden på go fika,smörgåstårta och kaffe..mums va gott :)

Sen åt vi middag där,innan vi for hemöver.

 

Min far han finns inte i livet längre. Det är ca 26 år sedan som han lämnade denna jord på

ett tragiskt sätt. även om det har gått så många år,så finns saknaden där ändå.Det är nåt som hela tiden kommer att finnas där och jag är glad över de få minnen som finns föralltid kvar i mitt hjärta.

Så nu ikväll har jag tänt ett ljus för pappsen...

 

 Nu har renarna kommit upp till skogen! Såg att det var trampat överallt på vägen och i diket,men

inga renar syntes till. Tråkigt,jag hade gärna vilja sett en iallafall.

Men det hinn nog..man lär nog se ett antal innan denna vinter är slut,skulle ja tro :)

Jag tycker renar är så fina. Vilket min kära sambo och svärföräldrar inte riktigt kan förstå..haha!

Dom avskyr dessa varelser och bli tokig på dem..haha! Men jag kan förstå dem på ett vis,dem

har ju sett dessa renar i så många år och är ju så van dem. Men jag då..som är en stadstjej och inte sett så ofta tidigare,tycker det är så himla mysigt :)

Hihi..jag är nog liiite knäpp Tungan ute

 

Nu blir det lite tv innan sängen.Kram och natt natt på er :)

 

  

 

Till dig pappa  <3

 

Av Tessan - 6 november 2009 16:14

  

 

 

REGN REGN REGN !!!

 

Vart tog vintern vägen och snön som föll igår??

Nu får det baske mig sluta regna! Fotbollsplanen som är utanför

mitt köksfönster,den syns knappt. Det är bara en stor sjö över hela planen.

Jag vill ha snö och ljust ute istället för detta trista mörker :(

Av Tessan - 6 november 2009 09:49

  

 

 

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse
"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.
"Vad tänker du Nasse?"
"Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse
"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".


Av Tessan - 6 november 2009 09:32

  

God morgon på er!

 

Idag är det fredag och äntligen dax för fredagsmyyyyyys :)))

Man kan nog inte bli less på den reklamen..eller?

Här så börjar man känna sig bättre i förkyldningen. Febern kommer och gå men jag

har valt att vara hemma i helgen oxå,så får man ta nya tag till veckan istället.

Kan nog vara en klokt val :)

 

Igår kom första snön! Men som alltid så är det blandat med regn,så det var och är

fortfarande slask väder ute. Det är inte roligt. Tycker det ska komma mer snö för det är så

himla fint ute och det blir så mycket ljusare. Regnet kan han där uppe behålla tills det

bli sommar igen :))

 

Idag blir det en lugn dag..igen. Har inte gjort annat denna vecka,än och tagit det lugnt.

Blir väl soffan som vanligt..haha! Nä..jag ska nog plocka lite här hemma. Man få ta pö om pö

och det man orkar. Så få mattias dammsuga när han kommer hem. Bra va :))

 

Ha en fortsatt bra fredag och en bra helg,alla! Flört

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards