Alla inlägg under januari 2010

Av Tessan - 14 januari 2010 12:40

Hej på er!

 

Nu var det ett tag sedan men så är det..man är inte den bästa på att blogga! :)

Är hemma idag. Tog bussen hem igår och åker till jobbet imorgon igen. Så bblir det jobb hela helgen och veckan framöver.

Vi på jobbet ska skjuta fram en vecka på schemat..pga..EN person inte vill jobba dem helger hon jobbar.

Fick veta om schema ändringarna förra mötet innan jul..och ALLA verkade veta om det.

Nog för att jag hade hört talas om det men jag visste inte om att det var spikat!

Men men man har ingen talan ibland då dem äldre på jobbet har sagt sitt.

Ska ge detta ett försök och se hur det går.

Nu i början kommer det bli lite jobbigt. Nu jobbar jag helgen,men nästa helg då jag ska va ledig,så kommer jag va ledig bara lördagen!! För sen ska ja jobba söndagen 9 -19...*grrr*

 

Hade väl egentligen inte sagt nå ifall jag bodde kvar i Solle,men som läget är nu så kan ja inte åka hem på flera dar..komma kännas väldigt drygt!

Men tur jag kan bo hos kickan och att vi kan hitta på nå skojj då vi inte jobbar om varandra..haha!! :)

 

Nu sitter jag i vardagsrummet och dricker go kaffet. Idag ska jag inte göra så mycket. Tanken var att jag skulle byta gardinerna i köket men jag har sträckt ryggen :(

Igår skulle M lyfta upp mig och det knakade rejält i ryggen! Gjorde inte så ont då,men NU!!

Så lugna gatan blir det här idag...ock kanske gubben hjälper mig med  gardinerna i e.m då han kommer hem...hihi! :)

 

 

Ha en bra dag!

 

 

Av Tessan - 6 januari 2010 00:38

  

 

 

 En Frostig Vinter dag

 

Jag ser solens strålar
gyllenfärga snön
Jag hör det spröda knastret
när foten trampar
genom pölens frusna skal

Jag känner nordanvindens
bistra vindar mot min kind
Jag känner doften
av en decemberdag
- av saffran
och av skinkans svål

Jag känner vinterbrasans värme
tina upp den frusenhet
jag hittills känt

Jag känner hela jag
hur vintern tar tag i
och fångar in min själ
och vackert frostig
vinterdag

Av Tessan - 4 januari 2010 20:32

Hallå!

Idag har man inte gjort så himla mycket. Vaknade tidigt imorse men gjorde det dummaste man kan göra..jag la mig igen! Och sov jätte länge fram på förmiddagen. Inte bra.

Men jag stökade på här hemma och grejjade..sen kom godingen hem.

Käkat middag och sen är det tv som gäller.

Man gör inte så mycket annat här..Det är tur man alltid kan hitta på något att plocka med här hemma. Har ju tyvärr ingen bil ännu..vet ej när den blir klar. Få hoppas på snart iaf :)

 

Ska njuta riktigt nu denna sista vecka på ledigheten..innan det är dax att fara till Sollefteå igen och jobba.

Ska bli så himla himla kul att få träffa mamsen och Kickan igen! Saknar dem faktiskt :) och då kan man ju hitta på något

dem gånger vi inte jobbar.

Kan faktiskt sakna tiden då jag bodde i Sollefteå. Då hade man åtminstone Kickan vägg i vägg och kunde gå över och dricka kaffe,eller så kom hon över och hälsade på mig. Vi umgicks väldigt flitigt..haha!

Men nu har man liksom inte det längre...jo..jag har ju mina kamrater här men man träffar dem så sällan. Vet inte om det är jag som gör så att det blir så...att det är JAG som stänger ut dem..eller vad det är.

 

Nu ska jag gosa ned mig i soffan och mysa med godingen..TACK gode gud för att han finns...älskar han så :))

 

CIAO!

 

 

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards