Alla inlägg under juli 2009

Av Tessan - 27 juli 2009 01:22

Hej alla!


Nu sitter man här..klockan börjar närma sig 01:30. Börjar känna pirret i kroppen över att imorgon så flyttar man till Övik!

Känns helt otroligt! Är det verkligen sant?? Har packat en hel del idag.

Sen tog jag och hjärtat en paus i all packning och hälsade på mamsen.

Hon och sambon har varit på mc semester i Norge en vecka,så vi satt och surrade en del om det och drack kaffe.

For sedan upp till minneslunden med en fin blombukett men mörklila blommor. Jättefint!

For också upp till Helgum kyrka och satte en fin blombukett där. Blommorna som jag planterade där före midsommar,hade nästan dött av allt regn som kommit! Fick ta bort dem värsta,så några blev kvar.


Sen for vi upp till några vänner och hälsade på.

Första gången som hjärtat träffade dem men det gick hur bra som helst..haha! Han var inte ett dugg nervös och han och M kom himla bra överens på en gång! Blev snack om både bilar och skotrar rakt på en gång! :)  Jättekul!


-"Dit vill jag fara fler gånger",sa hjärtat när vi skulle fara därifrån..haha! Han diggade dem på en gång! Och det tror jag att dem gjorde med hjärat oxå ;)


Sen var det hem igen och fortsätta packa det sista. Så nu är det lådor,plast säckar,väskor och små påsar överallt!

Så imorgon då tar vi det vi kan,sen får vi nog åka tillbaka och ta resten innan möblerna hämtas.


Samtidigt som det känns helt underbart så känns det lite ledsamt att fara ifrån vännerna man har här och lilla mamsen.

Men jag kommer ju fortsätta jobba här,så då kommer jag ju träffa alla ändå..vilket känns jättebra i mitt hjärta.

Och så kommer dem ju att hälsa på mig..det har dem lovat :)


Nä..nu blir det sängen. Det är en lååååååång dag imorgon.

Jag hoppas att allt kommer gå bra. Är lite nervös för hur katterna mina ska reagera att åka bil och sen komma till ett nytt ställe. Men jag hoppas det gå bra,som sagt :)


Kramar till er!


Av Tessan - 14 juli 2009 23:49

Hej alla!

Ja,märker nu att det är väldigt längesen som jag skrev i min lilla blogg.

Har fått lite pikar av mina nära så nu är det väl bäst jag försöker klottra ned något..hehe!


Mycket har hänt sen sist jag skrev. Var iväg till Övik på hamnfesten och jisses va skoj man hade! Hela helgen. Och jag kan säga att det var vääääldigt längesen som man körde en 2 dagars..haha! Det märks att man börjar bli gammal för sånt! =) Blev nog inte människa förrän på måndag..snarare tisdag. Men skoj var det så jag tackar alla mina vänner för en underbar helg och tack till kärleken min oxå =)

Men han festade på sitt håll med sina kill kompisar hela helgen. Träffade på honom då det var dax att gå hem =)

Nu är det inte långt kvar tills den efterlängtade semestern börjar! GUD så skönt det ska bli alltså. Första veckan på semestern så är det nipyran här i Sollefteå så på måndagen ska ja vara i parken under dan. Sen kommer jag att vara blomvakt till mamsen och ska passa på att bada i deras stoora pool! Hoppas bara att vädret bli bättre och att den underbara solen vill visa sig mer än vad den har gjort dessa dagar.

Sen så bär flyttlasset av mot Övik! Känns pirrigt och lite nervöst faktiskt,men det är nog för att allt är så nytt (på ett vis) . Man har bott i denna kommun sen man föddes och man känner ju till allt häromkring. Jag har en del vänner här och sen har jag ju min lilla mamma här men som tur är,så är det inte långt mellan Sollefteå -Övik. Så jag hoppas att en del hälsar på mig när jag har flyttat.

Mamsen har sagt att hon ska komma och vi ska "göra stan" och det ska bli himla kul,så det ser jag framemot =)


Sen är det ju såhär,att jag kommer ju att ha kvar mitt jobb här i Solle,så jag kommer att pendla vissa dagar. Då blir det att jag kommer att sova hos både mamsen och min goa vän K. Vilket kommer gå bra,hoppas jag. Så dem inte slänger ut mig..haha!! Men jag ska försöka vara snäll =)

Kommer ju senare att kolla lite jobb i Övik oxå,men det bli sen. Känner att jag inte riktigt vill släppa taget om det jobb jag har här..inte än iaf.


Nä..nu blir det sängen gott folk.

Lovar att jag ska uppdatera lite oftare.. =)


Kramar och Natt Natt  @)--}-----  

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards