Alla inlägg under november 2010

Av Tessan - 27 november 2010 21:45

Go kväll på er :)

 

Lördag kväll och jag sitter hos k. Vi sitter här med varsinn dator och beteer oss som dem värsta datanördar.,.hahaha!

Hon var nämligen iväg idag och köpte sig en jättefin bärbar dator.

Det är bra,då kan vi sitta här och surfa och slipper sitta och vänta ut varann..."-Äru klar,kan ja ta den!?"

 

Idag har jag jobbat. Skall jobba imorgon med,sen på måndag åker jag hem. har sådan hemlängtan till mina kära där hemma <3

Sen ska ja pynta advent som ALLA redan har gjort. Jag är alltid sist ut! Men det blir nog en sväng till Rusta och Ö&B för och hitta lite mer julsaker. Tycker att jag har så lite..hihi..men det tycker inte min kära sambo ;)

Men jag har alltid haft lite saker till jul. Så nu sen jag blev sambo,så vill jag verkligen pynta! Pynta,pynta och pynta! :)))

I Love it!   

 

Kram på er!

 

Av Tessan - 14 november 2010 23:38

                                        

 

                                   2 år har gått....

 

sen du,min älskade älskade mormor lämnade jordelivet och oss,dina nära och kära  

 

Dessa två år har gått fruktansvärt fort! Kan minnas än idag den hemska dagen 14/11-08. Värsta dagen i mitt liv!

Du var den bästa mormor man kunde ha och det sa jag tusen och åter tusen gånger till dig och du svarade mig alltid ..."- Jaa,lilla gumman,du har ingen annan"...."-Näää,svarade jag,vill inte ha nån annan mormor heller! Om jag så skulle få en miljon så skulle jag aldrig byta för du är den bästa!"

Haha..och varje gång skrattade vi ihop och hon sa alltid.."-Du är mitt guldhjärta"

 

Jag saknar henne så otroligt mycket. Man var så van förut att ofta ringa henne och berätta om saker och ting..eller bara få råd om nåt man undrade över,men mest av allt surra som bara den!

Vi kunde prata om allt möjligt! Hon berättade hemlisar för mig och jag för henne. Hon var inte bara min mormor,hon var min bästa vän!

 

Och varje gång vi skulle avsluta samtalet,så sa hon.."- I love you" och sen blev det en låååååååång puss i luren :))

"- Love you too mormor"...lååååång puss   

 

 

Hoppas du har det bra där du är....saknar dig så!

Pussar i massor   

Av Tessan - 14 november 2010 22:09

  


                                     IDOL 2010

 

Hallå igen!

 

Ja,som sagt! Jag har varit i luleå och sett IDOL!

Snacka om en upplevelse! Helt fantastiskt!

 

Jag och min älskade sambo for i torsdags upp mot Luleå.

Resan dit gick jättebra. Hamnade i värsta snöstormen när vi närmade oss Skellefteå men det gick ändå bra att köra.

Älsklingen kör väldigt lugnt så jag är aldrig nervös..(bara då han kör om lastilar och långtradare...gillar inte det!)

 

Till slut kom vi iallafall fram till örnvikens hotell. Jättefint ställe!

Checkade in och bara tog det lugnt den kvällen.

Fredagen började vi med att fara och käka lite frukost. Vi sov över frukost tiden på hotellet,så vi missade det totalt!

Sen efter det blev det en liten shopping runda. Strosade omkring lite i "alla" affärer dem hade där! En hel stormarknad! affärer överallt!! :)

For sedan tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning inför kvällen show! Jag var jätte taggad som jag samtidigt var nervös...shit va kul det skulle bli! :)))

 

For iväg strax efter 17. Kl 17:30 skulle dem börja släppa in folk.

Mycket folk var det! När vi väl kom in i Arcushallen så fick vi vänta ytterligare en halvtimme innan vi blev insläppt till sittplatserna. Kan ju tro att det va jättetrångt...nästan 7000 pers som trängs i en avlång foajé!!

Och jag bli så heligt förbannad på folk som ska trängas och nästan betee sig som om dem INTE ska komma in. Det fanns barn där! Så varje gång dem släppte in folk (200st åtgången) så tryckte dem på bakifrån! Jävla sett!! En liten flicka fick panik och fick gå längst bak med sin mamma,tack vare denna trängsel!

Men till slut så kom vi in till platserna och hittade där vi kunde sitta på första parkett :)

En dålig nackdel var ju att vi hamnade precis bakom en sk kran med kamera..som sedan skulle fara fram och tillbaka med,så vi inte skulle se så bra. Men det gick.

 

Men så slog klockan 20 och IDOL började! Vilken show och vilken upplevelse att se alla live!! :))) Och få se jyrun...hihi!, SÅ KUL! :)

Mellan varje paus så kom dem gamla deltagarna och sjöng,vilket va jättekul! Fick se och höra alice,vilket va kanon!

Jag blev så ledsen när hon valde att hoppa av,så det var en lycka när hon kom upp på scenen och sjöng! :)

 

Kvällen gick undan så fort och plötsligt va det slut! Men detta kommer jag leva länge på och kommer absolut göra om det!

helt klart :)

Har redan förberett älsklingen om att göra om resan nästa år..haha!! :)

 

 

Så..nu ska jag  fö r s ö k a  skriva oftare....

 

Kram på er :)

Av Tessan - 14 november 2010 22:03

Hej på er alla!!

 

Snacka om att det var längesen nu,sen jag skrev något i denna blogg! Lovade ju sååå stort att jag skulle lägga upp bilder efter midsommar firandet...men....det har inte hänt!

 

Jag erkänner att jag har varit väldigt dålig på att uppdatera.

Har som inte riktigt haft tid,ork m.m

Men nu ska ja väl kunna skriva några rader iaf :)

 

Börjar lite smått så detta inlägg bli kort!

tänker skriva ett till om en stor upplevelse jag varit med om i dagarna!

 

Thiiing så länge :)

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards