Alla inlägg under augusti 2009

Av Tessan - 26 augusti 2009 13:32

Idag är man ledig och likaså imorgon.

Känns riktigt bra. Vet däremot inte vad jag ska hitta på idag.

Hitills så har jag tagit det lugnt. Va tänkt att jag skulle följa med några vänner ned på stan idag men den ena pratade jag med nu och hon va på stan redan..haha..med några arbetskamtater :)

Den andra lär nog sova än..*ler* skulle jag tro! Hon kan sova väldigt länge,men det beror säkert på att hon är en riktig natt uggla,som sitter uppe på nätterna :)

Så jag väntar ett tag till och se om hon hör av sig..


Har en del saker att göra här hemma oxå men det känns som om jag inte riktigt vill ta tag i det idag..kan ta det imorgon istället.

Då har jag tvättstugan..äntligen...för fy så mycket tvätt det blir på 2 pers! Man var verkligen bortskämd då man hade tvättmaskin hemma.

Ska sälja den jag hade för vi funderar på att köpa en ny istället.


Ikväll så ska M på beachparty! Ja..visst låter det lite små tokigt?! :)

I början på hösten och allt. Men det är sant. En arbetskamrat till honom ska ha en liten fest,där dem säkert ska äta nå gott,dricka nå gott till och sen bada tunna och basta! (tror jag iallafall) Så mysigt! Så jag hoppas han få trevligt ikväll.

Kanske blir att jag ska skjutsa han dit sen. Få se vad han säger när han kommer hem.


Nä,nu ska jag koka mig lite kaffe,börjar känna mig sugen på det :)


Tjiiingeling :)

Av Tessan - 25 augusti 2009 13:33

Nu är jag tillbaka igen! Efter mycket om och men :)

Försökte tidigare att uppdatera bloggen men det gick inge bra,tydligen var det inte meningen att jag skulle blogga just den dan!


Ja,nu har man äntligen flyttat klart och städat ur den gamla lägenheten,så himla skönt det känns.

Ringde min hyresvärd idag så på söndag ska han besikta lägenheten.

Jag hoppas att han inte har några klagomål på min städning eller tapetseringen,för då bli jag less! Så snälla du..håll gärna en tumme för mig att besiktningen ska gå igenom prickfritt! Haha! :)


Börjat jobba igen har man gjort nu efter en 4 veckors semester.

Är inne på min andra jobb vecka och har små startat pendlingen lite.

Första veckan så fick jag bo hos my lovely friend! Va riktigt trevligt,förutom att hon fick ett sorgligt besked just då. Hennes morfar gick bort. Så tråkigt när någon anhörig går bort. Kände hur minnena kom tillbaka då min mormor var sjuk och sedan somnade in. Va ledsen man var och att man inte hade någon ro i kroppen alls överhuvudtaget,ett bra tag efteråt.

Tänker på dig gumz!


Under semestern min så har jag inte bara flyttat,utan jag har försökt hitta på lite saker och samt fyllt år.

Och då blev jag RIKTIGT överraskad på min födelsedag,kan jag säga!

K ringde och grattade mig och berättade samtidigt att hon hade absolut ingen chans att komma hit. Ingen kattvakt bl.a Vi både suckade i telefonen tills jag sen kom på  -" fan,du kan ju åka med mamsen,dem ska ju hit"  Vi la på och K skulle ringa mamsen direkt och skulle sedan höra av sig till mig.

Jag väntade och väntade men hon hörde inte av sig.


PLÖTSLIGT så ringer det på dörren! Jag tittade i titthålet men någon höll för!  -"Shit,sa jag till M..gå och öppna du!"

-"Nä,säger han med världens fliiin...öppna du!" Men efter många om och men så öppnade han dörren och där stod HON!! och C!! HAHA!!,snacka om att man blev paff! Men himmel så glad jag blev :)

Sen kom några vänner till och hälsade på och efter en stund dök även mamsen och hennes sambo upp.

Så min födelsedag vart en super dag! Tack alla än en gång <3


Sen för ett tag sedan så hade vi babyparty för en vän. OJ så överraskad hon blev! Hihi så roligt :)

Vi hade köpt jätte fina presenter till henne sen fick hon en blöj tårta som var så grymt fin!

Vi gjorde sedan hemmagjord pizza oh såg sedan en rolig film på kvällen. Hela kvällen vart lyckad och kul hade vi.


Nu har jag uppdaterat liite iallafall. ska försöka att blogga lite oftare. Det blir så svårt annars och skriva om allt man gjort då det är långt mellan gångerna.



Ha det så bra och på återseende!







Visst är det vackert :)

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards