Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Längesen sist!

Av Tessan - 15 december 2011 22:01

                  



Hej alla!

Nu var det längsen igen. Har inte bloggat något sen i juli....fy skäms på mig!

Men jag har inte haft nå intresse kan man säga,det har varit så mycket runt omkring så att bloggandet har hamnat åt sidan.

Men nu kände jag att det är vekligen dax! Jag vet att det är många där ute så undrar när jag egentligen tänker uppdatera min j*****kla blogg..haha!!


Som sagt,det är 5 månader sen jag skrev sist. Och då skrev jag om min svärfars bortgång. Dessa månader har varit jobbiga och det lär nog fortsätt,för saknaden efter han är så enorm. Man har väl inte riktigt förstått att han är borta. Borta från oss men inte från tankarna. Där finna han hela hela tiden.

Varje gång man far upp till svärmor,så kan man sitta många gånger och vänta på svärfar. Att han snart ska komma in genom dörren och sätta sig med oss,dricka kaffe och surra. Som så många gånger förr.

Men han dyker aldrig upp    Då sitter man och tittar på det fina kortet som finns där på han och tänker....tänker på allt roligt som vi haft och alla underbara minnen man har kvar,som aldrig försvinner. Jag hoppas verkligen att han finns ibland oss,fast vi inte ser honom. Vi kan många gånger säga till varann att även om hans kropp är begravd på kyrkogården,så lever hans själ vidare och han är här hos oss!


Han gillade rävar väldigt mycket. Och nu varje gång man ser en räv,så tänker man på han.. Min sambo var med om ett speciellt möte med en räv här i sommar. han höll på att slå lägder, då det plötsligt dyker upp en räv. Denna fina lilla varelse verkade varken va rädd M och heller inte traktorn. Utan den satte sig på sidan av lägdan och bara tittade på,då M körde fram och tillbaka med traktorn. Sen efter ett tag så gick M in och käkade lite lunch innan han sedan skulle fortsätta slå. Då han kom tillbaka till traktorn,så sitter räven bredvid traktorn!!!

Då tänkte man..."Är det svärfar?...är det han som kommit och vill tala om för oss att allt är bra?" Men sen traskade räven iväg in i skogen efter en bra stund.

Märkligt men ändå fint möte tycker jag.


Ja nu är det inte långt till jul. Snön var väldigt sen i år på att komma och när den väl kom,så fick den inte vara kvar nå många dagar förrän det j***la regnet kom! Så nu är det så halt ute. På vägarna och på trottoarena. Inge kul alls! Jag hoppas verkligen att det kommer mer snö innan julafton och att den stannar sen.


Detta inlägg bli kort men jag ska försöka bättra mig på att uppdatera bloggen...


Ha det så bra och all kärlek till dig    

 

     

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tessan - 7 maj 2012 23:04

Go kväll på er ni som läser :)Hoppas ni har haft en bra dag/kväll. Här hos mig har det varit lugnt som vanligt. M har jobbat och jag har plockat med tvätten,disken. Bäddat rent i sängen med hotell lakan...wiihii..så mys! Sen har tankarna snurrat ru...

Av Tessan - 25 april 2012 20:28

Äntligen så har jag loggat in på bloggen igen och dax för en liten uppdatering :) Såg nu att det var väldigt längesen sist jag bloggade,men som ni alla vet så ÄR jag dålig på att skriva ofta! Idag har jag inte gjort så mycket. Min bästa hälft for ...

Av Tessan - 25 januari 2012 13:53


                       Idag är det en städ och tvättdag! Har varit ned med 3 tvättar och snart ska jag ned med 4:e och sista tvätten för idag. Har ingen tanke på att stor städa idag men plockar bara undan det värsta. disk och dyl. Min älskade...

Av Tessan - 20 januari 2012 12:31


                   Idag är det äntligen fredag och man är ledig! Har nyss tagit mig en dusch och ska strax ta andra koppen kaffe för idag. Sen har jag en fundering på att gå ut och skotta fram bilen. Det har kommit så himla mycket snö och det sn...

Av Tessan - 19 januari 2012 10:06

Go förmiddag på er!   Vilket snöoväder det är idag. Det har nog snöat i stort sett hela natten. Traktornerna här utanför har nästan åkt skytte trafik här, för att så fortast möjligast få bort den värsta snön på vägarna.   Ja gårdagen va jobb...

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards