Alla inlägg under maj 2010

Av Tessan - 31 maj 2010 20:21

...varit en rätt lugn dag!

Hade en härlig lång sovmorgon. Dushade och sen åt lite frukost,innan vi for iväg till Långsele en sväng in på Mio.

Skulle kolla om jag hittade nån hylla till mitt kök,men det fanns faan inge fint på detta Mio! Stökigt överallt..möbler kors och tvärs. Och ingen hylla som föll mig i smaken.

 

Hittade istället en sen födelsedags present till Madde där iallafall. Och när jag skulle betala så står det två stycken i kassan. Inte ens ett HEJ!! Utan bara roffade åt sig sakerna och knappade in summan på kassan. Inte ens ett SMILE på läpparna heller! Snacka om att man kände sig   v ä l d i g t   välkommen dit!

NOT!!

 

Nä,tacka vet jag Mio i Övik. Där hejar dem på en när kan kommer in och önskar en välkommen tillbaka då man går.

Då känner man verkligen,att "hit vill man gå igen" :))

Så jag ska åka dit igen då jag kommer hem och se om dem har nån hylla som jag kan ha i köket :))

 

Ikväll har jag varit på jobbet och vi har haft en liten fest för dem två som ska gå i pension. Jätte fina tårtor hade en arbetskamrat gjort. en tårta till dem var..som var som en koppling till dem personligen. och dem var väldigt goda! Fina presenter fick dem med av oss :)

Men fy vad trist det känns på ett vis. Jag VILL inte att dem ska sluta hos oss!!! Tårarna ville komma hela tiden men jag försökte å alla vis,att hålla tillbaka. Åh..jag kommer sakna dem så oerhört mycket alltså!

En av dem började gråta. Då gick en brukare fram,kramade om henne och sa.. "- Det kommer att gå bra..va inte ledsen"

Det tyckte jag va gulligt gjort alltså! :)

 

Ja,jag hoppas att dem kommer in till jobbet och hälsar på nån gång..det skulle bara va kul ! :)

Sen så kommer jag och mattias säkerligen att hälsa på U, ute i hennes husvagn i sommar. och det ska bli kul :))

 

Nä gott folk,nu ska jag fortsätta se lite tv.

Ha en bra kväll :))

Av Tessan - 25 maj 2010 23:37

Hej i natten.

Sitter här i mitt vardagsrum och klockan närmar sig snart midnatt.

Gubben har lagt sig redan och båda katterna ligger och sover.

Bara jag som fortfarande är vaken. Känner mig trött men känner ändå inte riktigt för att lägga mig ännu.

Så en liten stund till är jag uppe :)

 

Ja,idag fick jag världens chock! En vän till mig messade mig och frågade om jag bjöd på kaffe! Jag har inte pratat med henne på evigheter! Så det var mycket därför jag blev så paff,liksom! :)

Men yr som jag var,skickade jag ett mess tillbaka - "Ge mig en timme,så ska ja koka litte kaffe"

 

Hade nyss ätit frukost och satt fortfarande i myskläder,så fort in i badrummet! Byta kläder,borsta håret,tänderna och försöka sminka mig någorlunda..haha!

Sen in till köket! Försöka städa undan berget av disk som var där, (tack gode gud för diskmaskin)

Men till slut så. Jag klar,köksbänken syns igen och kaffet klart! :))

 

Var så himla roligt att hon kom förbi. Vi satt och surrade en massa. Ibland surrade vi nästan i mun på varann..haha!

Det fanns en del att prata om,tanke på att det var längesen sist.

 

Efter att hon gått så satt jag och väntade på att älsklingen skulle komma hem. Han var äntligen iväg och tatuerade sig!

Åhh himmel så snyggt det blev! Han var riktigt stolt när han kom hem. Sötnöten där <3

 

Sen gjorde vi middag. Det blev en sen middag men sånt händer ibland. Åt nå väldigt gott hos min mamma för ett tag sedan.

Skulle försöka göra det själv,men det blev inte lika gott som mamsens :)  (bild kommer)

 

Nu har jag skrivit lite till men nu blir det nog sängen iallafall.

 

Kram och gonatt på er alla :)

 

                                   Dagens middag :)

 

                Hemmagjorda köttbullar,wokgrönsaker och sallad!  

Av Tessan - 24 maj 2010 20:58

Har suttit och funderat hela dan på en sak.

När jag var yngre och gick i skolan,så var det många gånger som man försökte komma med i "gänget" för att bli accepterad.

Vissa dagar så lyckades man! Då var man populär och alla tyckte om att umgås med en. Men vissa dagar,så gick det sämre. Ingen...INGEN pratade med en. Det skulle väl va "tönt" gruppen då. Dem pratade med en men inombords så kände man sig väldigt ensam. Ensam just för att man inte fick vara med "tjejgruppen".

 

Så där höll det på i stort sett hela högstadiet. Jobbigt många gånger men man överlevde..och gick ut 9:an men rätt okej betyg :)

 

Idag kan man tänka och fundera på...hur töntig va man inte??!!

Då man var med tjejgruppen,gick man omkring i korridoren som om man ägde hela stället! Rökte och tyckte det va tufft. Såg ned på vissa personer. Personer som ALLTID va snäll mot en HUR dum en annan kunde va med dem ibland...så fanns dem alltid där.

Ja..jag kan inte mer än skaka på huvudet åt allt som va då.

 

Det var bättre då man fick börja på GB och lärde känna nya ansikten,men många var rätt knepiga efter ett tag då man lärt känns dem.

Det slutade med att jag slutade skolan och hade en sabbatsår.

Och året därpå började jag en ny klass. Sista året på omvårdnadspr. BÄSTA klassen och BÄSTA läraren!!!

DÅ..var det roligt att gå till skolan :)))

 

Idag sitter man här och är snart 33 år gammal. Man har några vänner runt om sig. Vissa träffar man väldigt sällan och det kan jag känna många gånger,hur tråkigt det kan va.

Men dem jag umgås mera med,är vänner som man ska va rädd om.

och det är jag. Jag gillar att umgås med ALLA!!! Jag är inte en person som BARA vill umgås med par!! Har aldrig varit och kommer aldrig att bli en sån person! Jag har själv suttit där och varit den person som inte haft någon kille,umgåtts med vänner som är par. Visst,ibland har man kanske känt sig lite i vägen men många gånger så har man haft kul!

 

Det var lite skönt att få skriva av sig lite...

 

Ha en fortsatt bra kväll allihopa :)

Av Tessan - 17 maj 2010 21:00

                      



Hej alla!

 

Idag har det varit en otrolig solig och varm dag!

Trodde ett tag imorse att det skulle bli en trist regning dag,för det regnade titt som tätt men så slutade det och solen kom fram istället. Så skönt :)

 

Idag jobbade jag sista dagen på helgpasset. Så nu är man ledig i två dagar. Ska bli skönt. Imorgon blir det en tur ned på stan och titta. Funderar på att kolla efter ett par sommarbyxor och kanske en sommar jacka.

Hoppas att det är lika fint väder imorgon oxå.

 

Ikväll har jag varit på grillfest med jobbet! Himla trevligt och supergod mat. Mums! Så nu sitter man här och är rätt proppmätt!

Man äter alldeles för mycket. Ögonen vill ha mer än vad magen tål,så är det bara.

 

Har nyss kommit tillbaka till K och kvällen fortsätter nog i lugnets tecken. Slö titta på tv och surra...som vanligt ;))

 

Ha en bra kväll alla :)

 

Kram!

Av Tessan - 16 maj 2010 15:23

Hallå alla mina blogg läsare!

Har ni väntat länge på mig?!

 

Det var väldigt väldigt längesen som jag skrev något i bloggen.

jag är faan inte bra på detta! Glömmer totalt bort att uppdatera ofta. Så jag förstår om ni har börjat ledsna,men jag hoppas ändå att någon lite go och snäll själ därute kikar förbi och säger hej :)

 

Allafullafall så har jag köpt mig en dator..! Wiiiihiiii !!

En alldeles egen liten laaaaptop :)

Den är så fin så fin och jag är super duper nöjd.

Har sedan tidigare en stationär dator,men det är århundrade sen jag använde den,känns det som.

så den vet jag inte riktigt vad jag ska göra med.

Den få ställas in (trycka in) i nån av garderoberna hemma så länge,tills jag har funderat ut vad ja ska hä den.

 

Idag är det söndag och jag har haft jobbar helg. Så idag efter jag gått av,for jag och K upp till marknaden och kikade.

Inte så mycket folk och heller inte så mycket att titta på,tyckte jag.

Det brukar ju vara mer där..

Jag köpte iallafall sesambollar..så gooooda!...två armband..en väska och munkar...SÅ KLART!!

Dem kan man ju inte missa att köpa. Det är ett måste..eller hur :)

 

Nu har K lagt sig och vilat en stund.

själv så vet jag inte vad jag ska hitta på.

Meningen var att älsklingen skulle komma hit och visa upp hojjen (som jag redan har sett) men han var nog bara sugen på lite pussar..haha!

Men det regnade rätt mycket här imorse och senare på dan,så det blev ingen resa hit för honom.

Han få vänta tills på torsdag med att få pussarna ;)

 

Ja,det blev inte mycket denna gång men jag ska försöka att bättra mig.

 

Ha en fortsatt bra söndag allihopa!

Kram på er :)

 

Presentation


Tessans Vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards